Uppdatering; New York


Hej!
Är nu äntligen hemma hos mig och väntar på att mina stuvade makaroner ska bli klara. Maten i New York har i princip bestått av hamburgare och pizza vilket inte är nyttigt någonstans så nu ska det bli gott med riktig husmanskost.
Veckan i New York gick väldigt snabbt och det har både varit helt underbart och för jävligt. Det förjävliga har varit att vi båda åkte på någon slags "vinterkräksjuka" vilket ledde till att vi fick tillbringar två hela dagar på hotellrummet. Men vi hann endå med det vi skulle och det var en mycket cool stad. Hotellrummet var helt okej, mycket bättre än vad jag trodde det skulle vara. Frukosten på hotellet? USCH vad mycket socker.De hgade frostis och jag tänkte ja men vad gott..det var typ 1 kilo socker på varje flinga typ. Och att äta så mycket socker på bara frukosten är ingen större hit.
Vi hann med att besöka staten island (åkte färjan över), vi åkte linbana, besökte "Ripleys Belive It or Not" och en massa andra ställen som vi hade planerat att kolla på. Det som vi skulle göra på de dagarna vi vart sjuka var att åka upp i empire state building men när vi väl vart frisk var det bara en dag kvar och då shoppade vi massa istället. man märkte rätt snabbt hur billigt allting var så det var inte svårt för en att plocka fram plånboken varje gång man såg något intressant. Min favoritaffär blev snabbt forever 21 just för att det affä'ren inte finns i Sverige. Vart man än kollade hittade man något man vill ha (lite som gina, haha). jag köpte allt ifrån solbrillor till victoria sectret-underkläder.

Så för att sammanfatta så tyckte jag att resan var en mycket trevlig upplevelse, förutom sjukdomen då. Och jag har ju Joel (och mina päron, och mig själv lite höhö) att tacka för att resan blev av, så tack :) Nästa resa åker vi till solen!!


Kommentarer
Postat av: Sarah

ÅÅÅH JAG VILL MEEED!!

2010-01-19 @ 20:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0