H*lvete.

Jaha, där rök min chans. Oddsen är ganska minimala nu att jag kommer in på det jag har sökt. Kolla varför:

Många vill studera på Högskolan i vår,
Över 50 procent. Så stor är ökningen av antalet ansökningar till vårens utbildningar vid Högskolan i Halmstad.
Det massiva söktrycket till Högskolan i Halmstad består. Det kan konstateras efter att ansökningstiden för vårterminen till landets universitet och högskolor i går gick ut.

– Antalet ansökningar till Högskolan har ökat med 54 procent jämfört med vårterminen 2009. Det är en fantastisk uppgång, säger Brita Lundh, chef på Studerandeavdelningen.

Totalt har 8 857 personer sökt något av de program och kurser som ges vid Högskolan under vårterminen. Betydligt fler kvinnor än män vill studera vid Högskolan.

Sjuksköterskeprogrammet har som vanligt många sökanden, både i Halmstad och i Varberg, och ligger i topp. Andra populära utbildningar är psykologi, ledarskap, hälsopedagogik och lärarprogrammet.

Ökningen av antalet ansökningar tycks vara betydligt högre för Högskolan i Halmstad än för landet som helhet. Verket för högskoleservice (VHS) noterade en uppgång av antalet webbanmälningar med 15 procent. Totalt har VHS fått in 183 000 anmälningar via webben.


Ni får alla hålla tummarna. Jag känner ju mig verkligen redo för att börja plugga. OM jag då får ett nej nu i December vet jag inte vad jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0