Rottweiler



Jag har sedan ett bra tag sedan bestämt mig för att skaffa en rottis när jag väl skaffar mig en hund, och läser hela tiden om rasen och för/nackdelar osv. Jag vet mycket väl att det är en hund som behöver arbeta jättemycket, och jag kommer ta mig tiden till att jobba med den. Jag menar, om jag velat ha en soffhund hade jag ju lika gärna kunnat skaffa en ny pudel liksom? Haha, och det säger jag gärna nej till (efter 13 år med pudlar, uppdaterar jag gärna mig med en ny ras).
Det jag blir så himla förbannad på är alla männiksor som sitter framför sina datorer och säger att en rottweiler inte är en förstahund och att inte vem som helst klarar av den sorten. Jag menar, haha, de har la också skaffat sina rottisar nån gång? Nån gång måste ju helt enkelt vara den första och man ska inte behöva köpa en mindre ras först bara för att "få mer erfarenheter av större hundar"...Om jag skaffar mig en rottweiler så är jag fullt medveten om att den kommer kräva massa tid av mig och att jag inte kommer kunna göra allt som de som inte har hund gör.

Jag kommer helt säkert till 1000000% skaffa mig en rottweiler, vare sig det inte är en förstahund eller inte. Någon gång ska vara den första och varför inte skaffa sig den hund man vill ha från början då??

Kommentarer
Postat av: Sarah

haha du är knäpp. Är det många som är på dig och tycker du är dum som vill ha en rottis eller`? och hörru, när kommer du upp egentligen?!

2009-11-19 @ 23:46:10
Postat av: Nathalie

Jag håller med dig Zara, när jag skaffar hund ska det med vara en Rottis faktiskt! :) Det handlar om ägaren ju hur hunden blir!

2009-11-20 @ 03:20:50
URL: http://nathalieinaustralia.blogg.se/
Postat av: ٍشقشا

ًأِلإ لإأُ [‘}،_! آجلخف اشق سثقهكسف اطىف ةثي يثففش فشىنثىفلاخقيثفزززز

2009-11-20 @ 19:24:24
Postat av: Sarah

Haha araben var jag xD Dator på jobbet skrev på det dära språket helt plötsligt! ASKNAS! skrev väl typ att jag inte alls visste vad som hände på nyår om det blir att jag må vara i oslo eller vad jag ska göra! vad ska du?<3

2009-11-23 @ 23:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0